Margot at the wedding


Tidigare ikväll såg jag Noah Baumbachs nya film Margot at the wedding. Jag tyckte om den och bestämde mig därför att se den igen och det göra jag nu. Den har samma sköna känsla som The Squid and the wale men med en ännu mer disfunktionell familj. Filmen utspelar sig i vad man i New York kallar "upstate". Det är ett område jag har en väldigt romantiserad bild av. Ghazal har sagt att det är ungefär lika kul som att besöka arbetsförmedlingen men hon och jag har väldigt olika syn på vad som är roligt så jag håller hoppet uppe. Nicole Kidman spelar en kall kvinna med en otroligt klumpig och okänslig tunga som besöker sin syster för att delta på systern och hennes fästmans bröllop. Nicole Kidman är otroligt bra i denna film och det var även Jack Black som spelar systerns fästman. Han har verkligen tonat ner sitt annars lite jobbiga sätt att vara men har fortfarande kvar lite av sitt vanliga sätt. Efter att ha sett denna filmen så hamnar nog Noah Baumbach på andra plats efter Wes Anderson på min favoritlista av kontemporära regissörer. /Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0