Deliverance


Första måndagen på Katrineberg går mot sitt slut. I fredags bestämde jag mig för att åka hem över helgen och redan då kändes det lite konstigt att vara tillbaka i stadsmiljö. Jag mötte upp Anton och av någon anledning så var han väldigt sugen på att göra ett blindtest och en gång för alla avgöra ifall Coca-Cola är godare än Pepsi och ifall man ens kunde känna någon skillnad. Svaret för oss blev: Ja, Coca-Cola är godare och, Ja, vi kan känna skillnad. Detta är ju självklart en smakfråga men vi kan i alla fall sluta tänka på det och för alltid välja Coca-Cola. När det var ur vägen så mötte vi upp lite vänner på Magasinsgatan och njöt av gratisölen som fanns att få i lite olika butiker. Njöt lite för mycket kanske. Jag lyckades se bandet Bonnie and Clyde, som till stora delar består av bekanta men som jag ändå aldrig lyckats höra en hel låt med. Jag måste säga att jag blev positivt överraskad och tyckte att det var en rolig spelning. Lördagen bestod av upp mot fem timmars skypande som sedan följdes upp av en liten sväng hem till Fanny och Mikael som precis har flyttat in i en jättefin studentlägenhet precis vid Chalmers. Söndagen gick mer eller mindre helt åt att ta sig tillbaka till min skola/mitt hem. Nu har nog den riktiga skolgången börjat på riktigt och idag fick vi våran första filmuppgift som jag, Robin och Dan mer eller mindre klarade av under eftermiddagen. Nu återstår bara redigering och sen är första alstret avklarat. Jag fick även uppleva en filmvisning i den lilla biografen som finns här på skolan. På min begäran så visades Deliverance(Den sista färden). En klassiker som man ska ha sett. Kort sagt kan man väl säga att den visar hur jävla kasst det kan gå när man hamnar i fel miljö och vilket otroligt instrument banjo är. Se den.
/Daniel

Kommentarer
Postat av: sedir

1. haha. men alla känner väl skillnad på pepsi och coca-cola nowadays?



2. banjoscenen är riktigt jävla lol, som man säger i branschen.

2008-08-26 @ 15:41:29
URL: http://www.sedir.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0