Amish country, USA.




Först och främst, inget försvarstal från denna dåre. Jag var borta och nu är jag tillbaka - nuff said.

Hittade precis något underbart: BILLYKIRK. Två män som har varit fyndiga nog att slå ihop sina namn till ett varumärke. Billykirk tillverkar designar läderaccessoarer som de tillverkar tillsammans med amishfolket. Hur jävla coolt är inte det?
Jag dras mer och mer till den amerikanska mansmyten och detta är en ganska stor del av den. Hantverk, landsbygd och läder. Allt är dessutom handsytt och gjort i bra kvalité(säger dom i alla fall, jag har ingen aning men jag gillar tanken av det för mycket för att tvivla.

Kolla in deras blogg också. Det är helt underbart att se sån passion för sitt yrke.

/Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0