Chaque jour a lieu comme dimanche

458066-20
Idag är det min fjärde söndag i Paris. Ludwig åkte hem imorse. Vaknade av att han stod helt påklädd framför mig och sa hej då. Det känns lite konstigt att han inte är här längre. Ludwig sätter verkligen prägel på tillvaron. Vem ska nu vara social och hjälpa oss träffa människor? Det var väldigt kul att ha honom här och jag ser fram emot att fler vänner kommer på besök. Just nu sitter jag och David framför hans laptop och tittar på Rushmore. Skola imorgon också så vi ska snart ta itu med läxan. Igår var vi på Pop-in. Ett ställe vi har varit på en del nu. Lite som Svanen i Göteborg. Stötte på Gabriel, en bekant från Sverige. Han jobbar som kock och bor precis på andra sidan av Seine. Efter Pop-in gick vi till Highlander och fick en liten dos av Håkan Hellström. David och Ludwig gick hem tidigt men jag stannade en stund med Gabriel. När jag gick och köpte öl så satte sig två fransyskor vid vårat bord. Gabriel sa till dom att jag var en konstnär som var här för att skapa och ha en utställning om tre månader. Jag kunde inte göra annat än att fortsätta lögnen och gjorde det ganska bra om jag får säga det själv. Hoppas att vi aldrig springer in i dom igen. Dagen har varit seg och vi har inte gjort någonting. Orkade inte ens laga mat så vi gick och köpte pizza. Dyrt och dumt. Nu får vi äta nudlar hela nästa vecka. På torsdag kommer Davids flickvän Hanna och då kommer jag få sova på luftmadrass på golvet. Det ska bli intressant med lite omväxling. Bonne soire. / Daniel 

Kommentarer
Postat av: Ludwig Landström

"Hoppas att vi aldrig springer in i dom igen"

2008-02-24 @ 21:23:58
Postat av: Elin

haha, jag älskar att du skriver som Bert Ljung Daniel, blir en så fin prägel på inlägget då! :*

2008-02-25 @ 02:04:28
Postat av: Daniel aka Bert Ljung

Hahaha. Det var helt omedvetet.
Great minds think alike.

2008-02-25 @ 11:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0