Cloverfield

458066-11
Jag och David gick och såg Cloverfield idag. Som ni kanske vet så dubbar dom alla filmer här men dom kör ofta en visning av orginalversionen på obskyra tider. Vi köpte biljetter enbart på franska och blev rätt nöjda med det.
Cloverfield var otroligt bra. Den drog oss ur vardagen,vilket var precis vad vi ville, och vi satt som på nålar hela filmen igenom. Jag gillade verkligen hur storfilm mötte dogma. Det var roligt att komma ut ur salongen eftersom vi nu bor i en metropol där monster-attacker kan ligga närmre verkligheten än i Göteborg. Jag gick och kollade upp för boulevarderna hela vägen hem och spanade efter Godzilla-liknande varelser. Efter det lagade vi lite pestopasta och kollade på massa avsnitt av 30 Rock. En ny NBC-serie som David har laddat ner. Det är som att personerna bakom Studio 60 sålt ut sig lite och gjort ett nytt försök. Den är lite mer lättsam men inte helt dum. Den står över 2 and 1/2 men om man säger så. Försökte plugga lite också men det slutade i att jag kände mig ganska värdelös. Ska söka skydd hos Holden Caulfield en liten stund och sedan gå och lägga mig. En ny skolvecka imorgon. Det kommer bli hårt men Ldwig kommer på besök, vilket kommer bli ett väldigt trevligt inslag i Parisvardagen. / Daniel

Kommentarer
Postat av: Bruce

Säg inte det! Göteborg skulle va det första svenska staden att ryka i en monsterattack. RAAAAAAAAAAAWR! (förintar feskekörka) RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR! (nordstan kollapsar) ja, ni hajar

2008-02-20 @ 09:43:26
Postat av: Daniel

Till Bruce: Fatta i sånna fall hur kort filmen skulle bli. Feskekörka, nordstan och läppstiftet. vad mer finns det kvar som är stort nog att krossa så att det blir snyggt på film?

2008-02-20 @ 11:13:57
Postat av: Pontus

Fan jag blev så jävla snurrig av den där filmen!
*SKAKSKAKSKAK*
:S

2008-02-27 @ 17:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0