Fumer tue

458066-21
Another day in the trenches. Jag ligger efter i skolan pga min sjukfrånvaro och idag var den hårdaste skoldagen på länge. Fick inte se Oscarsgalan igår heller. Det är första gången på tre år som jag inte har suttit uppe hela natten och njutit av denna underbara gala och idag känns lite tomt, det kan dock bero på att jag bara har ätit nudlar.
De flesta av er känner nog inte till mitt skolschema så här är det: Vanlig lektion 9:00 till 11:00. Rast mellan 11:00 till 13:00 och sedan lektion igen mellan 13:00 och 15:00. Efter det så promenerar jag och David igenom Jardin de Luxenbourg till Blvd Raspail för att ha fonetik mellan 15:30 och 16:30. Fonetiken är sannerligen dagens bästa stund. Min lärarinna är typ 55 år och en riktig madame. Det är något visst med henne som är mycket vanligare bland äldre damer här i Paris än i Sverige. En glöd som annars försvinner tidigare i livet. Dag för dag känner jag en ökande attraktion till henne. Oroa er inte, det är på en väldigt låg nivå. Fick ett sms från mamma på dagens fonetiklektion. Som ni vet så finns det ordlistor i mobiltelefoner som gör att man får ett antal alternativ då man trycker på en kombination av knappar. Mamma informerade mig om att hon inte skulle vara hemma ikväll utan hos Lars(hennes "kille"). Skriver man in "hos" så ligger ligger även "gör" på samma knappar. Mamma var antagligen stressad då hennes meddelande löd: Hej Daniel. Är inte hemma ikväll utan gör Lars. Ring dit om du vill eller imorgon kväll. Kram. Hehe, mycket roligt. Hoppas att mamma inte blir sur för detta. Nu är det dags för läxor igen.
 / Daniel 

Kommentarer
Postat av: Markus

"Det är något visst med henne som är mycket vanligare bland äldre damer här i Paris än i Sverige. En glöd som annars försvinner tidigare i livet. Dag för dag känner jag en ökande attraktion till henne."

Haha det där lät väldigt pretantiöst måste jag erkänna.

Men kul grej med sms:et du fick från din mamma, haha, klockrent!

2008-02-25 @ 21:56:25
URL: http://apagetopassthetime.blogg.se
Postat av: Hanna

Haha, kuuuuuul!

2008-02-26 @ 09:49:24
URL: http://asswithoutaface.blogg.se
Postat av: anton

VAD ÄR DET FÖR JÄVLA FEL I HJÄRNAN PÅ TV4s WEBBTV?? NÄR MAN SKA KOLLA PÅ ETT SPECIFIKT KLIPP FRÅN ETT PROGRAM FÅR MAN ISTÄLLET HELA PROGRAMMET, NU MÅSTE JAG VÄNTA EN TIMMA FÖR ATT SE DET JAG VILLE SE.

HJÄLP MIG NÅGON HUR GÖR JAG?

KÖR IN ETT FLYGPLAN I TV4s WEBBTV!!!

2008-02-27 @ 11:37:11
Postat av: maja

om jag och den arge mannen ovan, som jag antar är min, någonsin kommer till paris och hälsar på så måste vi spela boule. det är ungefär så sporty jag sträcker mig till att vara.

2008-02-28 @ 15:04:29
URL: http://sportyspice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0