Les yeux noirs

458066-12458066-13458066-14
Ludwig har anlänt till Paris. Kl. 15:50 fick jag ett sms där det stod: Je suis ici. Dans Café du Flore.
När vi väl kom dit så hade han förflyttat sig från Café du Flore till våran gata pga kaféets snobbighet. Det är inte vad det en gång var. Ludwig är densamme och hans galenskap översätts till franska rätt bra. Under min och hans lilla tid på stan idag hann han charmera två kvinnor. Måndagar suger även på Sorbonne. Jag var dödstrött i morse och befarar att det lilla test vi gjorde på morgonen inte gick så bra. Vi gjorde även presentationer av våra bänkkamrater. Jag och David hamnade i samma grupp som Mehmet( den 32åriga turken). Han intervjuade oss men verkade mest intresserad av David. Han ställde massor av frågor men när han väl skulle presentera David så var följande det enda han fick ur sig: Det här är David. Han gillar inte sport och hans pappa är död. Haha. Det blev extremt spänd stämning i några sekunder. Kanske mest eftersom Toraia( den 53 åriga kvinnan från Lybien) hade tagit upp sina döda barn, inte bara en (som David tidigare nämnde) utan två gånger, båda följda av lite tårar. Funderar på att ta ledig imorgon eftersom jag aldrig hämtar mig från min förkylning. Hoppas ni har det fint mes amis. / Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0