Ne prenons aucun risque

458066-18
Ännu en sjukdag idag. Satt inne större delen av tiden förutom, vad som var menat att bli, en kort promenad med Ludwig. Vi hittade en riktigt bra second hand-affär nära Châtelet som hette Kikiwatch. Egentligen var den hälften second hand och hälften nytt (bland annat Cheap Monday. Ha!). Dom hade även ett väldigt bra bok och tidiningsutbud.
Lunchade på McDonalds också. Ludwig köpte en Royal with Cheese. Min förkylning gjorde sig påmind när jag skulle beställa mat. Jag har fått en buckla på trumhinnan pga att jag har varit förkyld så länge och hör därför ganska dåligt. Vad jag har förstått så börjar folk med nedsatt hörsel prata högre ju sämre deras hörsel blir(t.ex. Julias farmor). Med mig är det tvärt om. Jag pratar bara lägre än vad jag redan gjorde. Stod som sagt på McDonalds och när det var min tur så gjorde jag min beställning på perfekt franska(helt säker på det). Var otroligt nöjd i typ en sekund då jag upptäckte att kassörskan hade en frågande blick. Hon hade inte hört ett ord av vad jag sa. Blev så thrown off av detta att jag istället skrek ut beställningen på engelska. Antagligen lät det mer som normal samtalston då jag skrek för kassörskan reagerade inte alls konstigt och hämtade min mat direkt. Gick sedan till Colette och kollade på böcker. Det stället är verkligen vad Ghazal skulle kallat "bajsnödigt" men dom har rätt schyssta saker på första våningen. Mysigt seg kväll sedan. Kollat på Extras och ätit baguetter istället för middag. 
/ Daniel

p.s. En bit av min t-shirt brann precis upp d.s.

Kommentarer
Postat av: ghazal

om man inte går dit alltför ofta är det lugnt. i synnerhet när det gäller dig. det krävs mycket bajs för att få dina handlingar att framstå som bajsnödiga.

2008-02-21 @ 00:45:07
URL: http://fashionmuslimetterna.blogg.se
Postat av: Anonym

etienne marcel (där kiliwatch ligger) är asschysst! finns ett kafé som ligger bredvid kiliwatch som är inrett efter a clockwork orange!

2008-02-21 @ 01:43:47
Postat av: sanna

jag har nedsatt hörsel! hmm...det förklarar att jag pratar (skriker) så högt!

2008-02-22 @ 15:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0