STHLM






Har precis hämtat mig en hård helg i Stockholm. Det var en helg som har ändrat min självbild en gnutta. I hela mitt vuxna liv har jag aldrig haft förståelse för folk som lyckas missa inbokade tåg/flyg och alltid tyckt att det är något otroligt slarvigt som jag själv inte skulle kunna göra då jag alltid är ute i väldigt god tid. Fick mig en knäpp på näsan i fredags morse då jag vaknade och insåg att mitt tåg hade lämnat Göteborg för en timme sedan. Kvällen innan skulle ha varit väldigt lugn. David och jag bytte nämligen stad för en helg men lyckades ses lite i min stad. Jag hade inhandlat tre öl och tänkt att jag skulle dricka dom i Davids sällskap och sedan bege mig hem för att vakna utvilad och välmående, äta en stadig frukost och ta mig till stationen långt innan tågets avgång(08:47). Det var lite för roligt att träffa min käre broder och jag tänkte; äh vafan, en liten stund på Rio, Rio kan ju inte göra så stor skillnad. Ni fattar själva vad som hände. Fick köpa en bussbiljett med det sköna bussbolaget bus4you (reklam!) som har underbara skinnfoåöljer, internet och eluttag. Kom dock väldigt sent till Stockholm, åt en pizza väldigt fort och begav mig sedan till Trädgården där jag satt i en halvtimme och skrev låtlistor till mina brända skivor på servetter. Det kändes onekligen otroligt proffsigt. Skivspelandet gick väldigt bra och tiden på huvudstadens skönaste uteservering var enbart underbar. Jag fick även nöjet att träffa två av mina fantastiska vänner från Paris: Adam och Gustav. Vi får hoppas att det inte tar lika lång tid innan vi ses igen. Ett litet gäng drog sedan till en efterfest och vägen dit var i stil med något jag inte har varit med om på väldigt länge. Vi betedde oss som idiotiska tonåringar då vi dansade på biltak, fotade deckade människor på trottoaren och raidade upphittade väskor med öl i. Jag kom inte hem till Ludwig förrän åtta på morgonen men somnade otroligt glad. Det var en av de roligaste kvällarna jag har haft på länge. Resten av helgen fördrev jag hemma hos Ludwig och fick äntligen tillfälle att se The Big Lebowski. Fick åka buss även på hemvägen och jag tycker faktiskt inte det var så farligt som folk säger. Nu är det arbetsvecka på CityMail som gäller. /Daniel

Kommentarer
Postat av: Jennie

CityMail kommer bryta ner dig. Det är så de jobbar. Fly innan det är för sent.

2008-07-23 @ 12:09:26
Postat av: Daniel

Jodå, jag ska bara jobba där i några veckor till. Jag kommer nog klara mig.

2008-07-23 @ 17:11:06
URL: http://fraternite.blogg.se/
Postat av: Jennie

Skönt att höra!

2008-07-24 @ 10:08:44
Postat av: Caroline

Jag såg dig på trädgårn o skulle precis gå fram och säga hej, jag har sett era youtubeklipp o tycker ni är underbara. Sa vänta här till mina vänner, men när jag tittade upp var du borta.

Nästa dag läste jag People o där va du igen. Så nu hoppas jag istället jag ser dig på way out west.

Då ska jag våga mig fram och säga hej.

2008-07-30 @ 23:13:35
Postat av: annika

nämen! Det är ju adam!

2008-08-02 @ 15:21:34
URL: http://annikabackstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0