Gästblogg: This must be the place

458066-52
Idag påbörjades två händelser som kommer bli återkommande vid varje besökare i vår lägenhet. Eftersom vi inte har någon diskhanduk i våran lägenhet så använder vi istället en av mina vita t-shirts. Denna har vi fotograferat Emil i och det ska vi tvinga alla besökare till. Emil har även fått skriva ett gästinlägg och även detta ska vi försöka få framtida besökare att göra.


Väskan är packad och vi ska strax gå och lägga oss. Imorgon åker jag hem till ett snöigt(?) sverige efter åtta dagar här i Paris.
När jag åker utomlands vill jag helst göra mer eller mindre detsamma som hemma, men med nya byggnader i bakgrunden och befrielsen att inte förstå vad folket omkring mig pratar om; att upptäcka nya kulturer har aldrig varit min drivkraft. Min vecka har därför nästan uteslutandet bestått av långa, raska promenader med blicken i asfalten, öl på brittisk pubar, kaffe och böcker på Starbucks, dålig sömn och stekt mat.
Jag har varken druckit rödvin eller ätit dijonsenap. Något måste man helt enkelt lämna åt fantasin när man semestrar, annars står man lätt där när veckan är slut med en besvikelse man inte känt sen Angel tog Buffys oskuld.

/Emil

Kommentarer
Postat av: mathilda

Vem visste att emil var hyfsad på att skriva?

2008-03-25 @ 12:47:09
Postat av: Daniel

Ja, jag hade mina aningar men blev faktiskt överraskad. Ska bli kul att läsa Antons gästblogg i helgen. majas med för den delen.

2008-03-25 @ 17:07:08
Postat av: Herr Dackmar

Jag tycker nog ändå att den delen av Buffy var like FET som den där 100 kilos-grabben som figurerat i nyheterna senaste tiden.

2008-03-25 @ 18:40:31
URL: http://fourwinds.blogg.se
Postat av: Emil

Det var snöigt i sverige. Snöigt som en jävla disneyfilm på julafton.

Ni kanske undrar lite om hur det gick att ta sig till flyget imorse?
Det visade sig (onödigt sent) att min transferbuss inte gick från La Defense utan från Porte Maillot. Eftersom jag inte ville bli mer stressad än jag redan var så bestämde jag mig för att inte kolla på klockan alls förrän på flygplatsen. Jag lyckades iaf boarda planet fem minuter EFTER avgångstiden och allt löste sig, även om jag grämer mig lite över att jag missade när de skrek ut mitt namn i högtalarna.

Jag fattar verkligen inte hur många gånger jag ska behöva vara med om sånt här innan jag lär mig respektera tid och tidsmarginal.

2008-03-25 @ 22:06:19
Postat av: kristin

Jag håller med, Emil kan skriva. Dessutom är han vacker. Fin blogg!

2008-04-07 @ 16:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0