Ca marche


Något ni kanske hört oss nämna flera gånger tidigare eller till och med hört oss säga i våran cribning är ju att våran toalett inte uppfyller samma kriterier som de flesta andra toaletter. Det är en bra toalett och jag har inga arga känslor emot den men att den faktiskt är dålig på det enda som en toalett faktiskt ska vara bra på gör att jag troligtvis inte kommer sakna den. Precis som mina lungor är kassa för att dom är dåliga på just det som lungor ska kunna göra bra (andas) så misslyckas våran toalett alltid med det som den ska kunna(spola ner sånt man inte vill ha kvar i kroppen). Det som hände idag hade var lite av ett triss-moment. Eftersom vi då uträttar behov på toaletten som är lite svårare att ignorera så måste vi gå till köket (antal gånger skiftar beroende på kost) och hämta en blå balja, fylla den med vatten och sedan, med viss finess, stjälpa den ner i toalettstolen. Är fallet så att man bara måste kissa så räcker det oftast att spola sådär patetiskt lite som våran toalett är kapabel till. För ungefär tio minuter sedan så gjorde jag det sistnämna och mitt hjärta stannade nästan sekunden efter att jag hade dragit ner spolspaken. Det var nästan lika chockande som första gången jag såg första Sagan om ringen-filmen, i scenen då alvtjejen, som har sex med Ben Affleck i Armageddon, rider över en bäck med Frodo och försöker fly från de läskiga männen i svarta kåpor. Runt hörnet kommer då en stor flod av vatten och sköljer bort deras problem. EXAKT så kändes det då toaletten med all sin kraft spolade. En underbar händelse som nog fick den här dagen att vända. Synd bara att vi får njuta av detta vattenflöde i en av de sexton veckor som våran resa sträcker sig över.
/Daniel

Kommentarer
Postat av: ghaz

HAHAHA, jag är glad för eran skull. vilken lättnad!

2008-05-22 @ 17:28:01
Postat av: Markus

"i scenen då alvtjejen, som har sex med Ben Affleck i Armageddon"

Haha ja, för det var ju det enklaste sättet att lägga det :D



Men fan vad härligt iallafall!

2008-05-22 @ 18:32:45
URL: http://apagetopassthetime.blogg.se/
Postat av: anton

teori: killen som hyr ut lägenheten har lurat er när han sagt att ni inte får spola men det har funkat hela tiden.

2008-05-23 @ 10:37:03
Postat av: david

Saken är ju att vi har försökt fixa med den och det har verkligen inte funkat. Så din teori håller inte.

2008-05-23 @ 17:48:18
Postat av: lia

haha! upplevelser. spartanskt. men toaletten måste ju ändå kompensera en del med sitt fina konstverk.

2008-05-24 @ 01:53:47
URL: http://purely.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0