Nicholas Faraone


Kom inte iväg till första lektionen idag. Otroligt dumt eftersom det är tre skoldagar kvar men jag lyckades helt enkelt inte lämna lägenheten. Satt en stund vid Pont Neuf igår och drack några öl i gott sällskap. Det var fullt av folk som satt och drack i lugnan ro och ett gäng thugs som sprang runt och skrek/dansade/trackade alla. Helt plötsligt kom det åtta poliser springande med tårgas i högsta hugg. Dom såg väldigt upphetsade ut. Det är inte ofta man ser dom göra något annat än att köra runt i sina bilar och slå på sirener när det är för mycket bilar och igår så såg dom mer eller mindre glada ut för att ha något att göra. Peppade liksom. Att sitta vid Seine och hänga är onekligen något jag kommer sakna väldigt mycket.
Jag lägger upp ett litet klipp här som spelades in tidigt i söndags morse. Nick spelar på gatan, uppe i ett fönster stod ett par och blev underhållna. En otroligt fin stund. Enjoy.
/Daniel

Kommentarer
Postat av: Blogotheque

Ripoff!

2008-05-21 @ 18:48:54
Postat av: Anonym

jag blir alldeles varm i hjärtat av detta klipp.

2008-05-22 @ 19:19:54
Postat av: Anonym

sådana härliga människor gäller att ta vara på. är fransmän överlag trevligare än svenskar?

2008-05-22 @ 19:36:30
Postat av: Daniel

Anonym ett: Att värma är vår högsta prioritet.



Anonym två: Mannen är faktiskt inte fransman och att uttala mig om vilka som är trevligast vill jag nog inte göra. Båda har sin charm.

2008-05-22 @ 19:42:55
URL: http://fraternite.blogg.se/
Postat av: Joel

bra bra bra!!! vad heter låten han spelar?

2008-05-23 @ 11:33:36
Postat av: Natalie

Skulle ni kunna hälsa Blake, Gustav och Nicholas tack för sovplatsen som dom gav mig, desideria och malin när vi var där i mars? HAHA, det skulle vara jättesnällt. Tack på förhand. / Natalie

2008-05-23 @ 20:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0