Elysees Parc Monceau

458066-49
458066-51
Idag åkte Hanna hem till Sverige. Vi gick upp tidigt på hotellet och hann inte ens äta frukost. Följde Hanna till pendelstationen och åkte sedan hem till mig. Daniel och Emil låg och sov såt jag satte mig och redigerade lite bilder. Kylen var tom och alla affärer var stängda idag så vi gick och köpte falafel. Vi tittade på "The life Aquatic with Steve Zissou medans vi åt, den var lika bra som vanligt. Om jag skulle lista Wes Andersons långfilmer skulle det se ut så här.

  1. The Darjeeling Limited
  2. Rushmore
  3. The Life Aquatic with Steve Zissou
  4. The Royal Tenenbaums
  5. Bottle rocket
Imorgon åker Emil hem och jag och Daniel blir ensamma igen. Dock inte länge, på torsdag kommer Anton och han flickvän Maja, det blir nog roligt. / David

Kommentarer
Postat av: ejan

åhh vad fina bilder, och en fantastiskt söt hanna.

2008-03-25 @ 11:32:26
Postat av: dackizz

david, den där ordningen på wes anderson-filmer är ett skämt!

the royal tenenbaums
the life aquatic with steve zissou
rushmore
bottle rocket
hotel chevalier
the darjeeling limited

där har du den korrekta listan sötnos!

2008-03-25 @ 16:08:20
Postat av: Markus

Jag tycker du sätter prion helt fel på filmerna.

Tenenbaums först, det vet alla.
Sedan Darjeeling och tredje plats Zissou.
Rushmore har jag inte sett ännu och inte heller bottle rocket :(
Så jag kanske inte har så mycket att säga till om iofs.

2008-03-25 @ 16:19:58
URL: http://apagetopassthetime.blogg.se
Postat av: Daniel

"dackizz"s lista var bra. väldigt lik min.
1. The Royal Tenenbaums
2. Life Aquatic with Steve Zissou
3. Rushmore
4. The Darjeeling Limited
5. Hotel Chevalier
6. Bottle Rocket.

Bottle Rocket förtjänar ingen annan plats än längst ner. David är lite dum i huvudet som sätter Royal Tenenbaums så långt ner.

2008-03-25 @ 17:14:16
URL: http://fraternite.blogg.se
Postat av: david

Vi kan väl iaf komma överens om att det är väldigt små marginaler mellan de fyra översta? Sedan kommer bottle
rocket lite (eller ganska mycket) längre ner. Och jag vet inte riktigt hur Daniel tänker när han har med Hotel Chevalier i en lista över långfilmer, men det får väl stå för honom.

2008-03-25 @ 17:36:54
URL: http://fraternite.blogg.se
Postat av: david

Jag räknar visst kortfilm som film, men jag räknar inte kortfilm som långfilm. It's on.

2008-03-25 @ 18:03:38
URL: http://fraternite.blogg.se
Postat av: Daniel

Okej, JAG använde aldrig ordet långfilm.
You son of a biscuit

2008-03-25 @ 18:05:43
URL: http://fraternite.blogg.se
Postat av: dackizz

David, jag såg i ärlighetens namn inte att du skrev "långfilmer". Så go ahead, stryk Hotel Chevalier om du vill. Även om den är så bra att den borde få vara med ändå!

2008-03-25 @ 18:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0