Happy times

Newport

Nu har vi skaffat boende i alla fall! Det ar en bit utanfor stan (halvtimme med tag) men riktigt schysst. Vi delar pa ett hus med en tjej som heter Esther och en snubbe fran Mauritsius (vad ar grejen med mig och att bo med "mauritsianer"?). Forhoppningsvis kan jag fa honom att prata lite franska med mig sa att jag inte glommer av allt.

Omradet vi bor i ar smutsigt och kanns precis som jag forestaller mig ett lite trashigt bostadsomrade i amerikanska sodern. Jag ska ta massa bilder dar och lagga upp!

Vi ska dock inte flytta in dar foran pa mandag. Ikvall ar det fullbokat pa hostelet dar vi bor sa vi ska antagligen ringa en pensionerad professor som vi stotte ihop med i en bokaffar nar vi skulle satta upp en annons. Han blev valdigt glad nar han sag pa annonsen att vi var svenskar da han sjalv hade jobbat i ett halvar pa uppsala universitet. Han var dock tvungen att kolla med sin fru forst. / David

En dag på stranden

Som ni ser har jag fortfarande inte blivit brun, men jag jobbar på det. / David

Hong Kong #1

Så! Nu kommer i alla fall några bilder här. Internetet på hostelet är så sjukt långsamt så jag hinner tyvärr inte mer.
Nu ska vi iväg och kolla på ett hus som vi kanske ska bo i. / David

Melbourne

Nu ar vi framme i Melbourne! Vi anlande till flygplatsen sent igar. Det blev lite problem i tullen, de ville kolla i min vaska och vi hade med oss for mycket cigaretter. De slappte oss dock med en varning. Efter det tog vi flygbuss in till stan och sedan akte vi taxi med en aborgin, det kandes valdigt exotiskt da jag inte har sett en aborgin innan, bara pa tv. Nar vi klev ur taxin kom en "lady of the night" fram till varan chauffor och erbjod sina tjanster. Jag kande direkt att det var ett bra kvarter. Hostelet verkar okej, vi delar rum med en sydkorean. Han gjorde ett ganska tafatt forsok att bekanta sig med oss i morse men fick inte sa mycket respons fran var sida. Vi tog oss in till stan genom att tjuvaka sparvagn och ga en javla bit. Det kanns verkligen bra och tryggt med sparvagnarna. Kanns precis som gamla goa Goteborg! Nu har vi skaffat oss telefonnummer och ska snart ivag och traffa en tjej som heter Johanna som Hanna har internetbekantat sig med lite. Bilder kommer sa smaningom, har fotat en hel del med min nya Polga! (holga med polaroidbakstycke!) Annars valkomnar jag varmt tips om Melbourne om nagon har varit dar eller vet nagot spannande. /David

Hong kong

Nu ar jag och Hanna framme i Hong Kong. Flygresan gick bra men var javligt jobbig. Trots att vi poppade somnpiller lyckades jag inte sova mer an tre timmar typ. Till raga pa allt ar jag forkyld som fan, snoret rinner nonstop och jag hostar och har ont i halsen. Vi anlande till Hong kong tidigt pa morgonen och tog oss till hotellet. Jag visste att det skulle vara ett hyfsat soft hotell men det var battre an sa. Personal som bar vara vaskor, spegel i taket ovanfor sangen (yay!) och schysst rum i ovrigt. Det enda man kan klaga pa ar att vara utsikt ar tackt av bambubyggstallningar. Vi borjade med att sova till klockan halv tre sedan spatserade vi runt lite i varat omrade. Vi gick in pa en mall och at lite mat. Det var svart att fa tag pa nagot vegetariskt. Kvallen spenderades i hotellets skylounge med fantastisk utsikt och en flaska vin. Det kandes valdigt lost in translation. Vi somnade ganska tidigt pa kvallen vilket resulterade i att jag vaknade tio i tre inatt och var klarvaken. Efter nagon timme lyckades jag vacka Hanna sa att hon inte heller kunde somna om. Vi kollade pa film och drack te. Runt halv atta tog vi en taxi in till Hong kongs central district och at lite frukost. Sedan vandrade vi runt i tva timmar utan att nagot var oppet. Bristen pa somn, min forkylning samt den klibbiga varmen har gor att man kanner sig sjukt svag. Nu ar klockan halv tva pa dagen och vi vill hem och sova, vi ska dock forsoka halla oss vakna ett tag till.

Nu har jag whinat klart. Hong Kong ar det konstigaste jag har varit med om, lite som New York fast asiatiskt. Bilder kommer nar jag far mojlighet till internet pa min egen dator. /David

Brother from another mother

I lördags befann jag mig i Stockholm och deltog på Davids (och Hannas avskedsfest. En mycket trevlig kväll som dokumenterades lite med min videokamera och det dyker nog upp här nån gång. Senare den kvällen sa vi farväl och godspeed i Lejonstedts gränd för sista gången på väldigt länge. Jag såg att David hade tillägnat den här till en vän till oss båda men jag blev väldigt sugen på att tillägna den till honom, då han i detta nu är påväg till andra sidan jorden. Inte för att jag tror att det var våran sista sommar(vår) men det är en fin låt och David har börjat gilla ABBA som fan. Hoppas allt går bra för dig! /Daniel

Chelsea Hotel #2

Evenlina träffade Kurt Wagner en gång och sa att han var trevligt. Som det ser ut verkar det väldigt sant.