Newport

Nu har vi skaffat boende i alla fall! Det ar en bit utanfor stan (halvtimme med tag) men riktigt schysst. Vi delar pa ett hus med en tjej som heter Esther och en snubbe fran Mauritsius (vad ar grejen med mig och att bo med "mauritsianer"?). Forhoppningsvis kan jag fa honom att prata lite franska med mig sa att jag inte glommer av allt.

Omradet vi bor i ar smutsigt och kanns precis som jag forestaller mig ett lite trashigt bostadsomrade i amerikanska sodern. Jag ska ta massa bilder dar och lagga upp!

Vi ska dock inte flytta in dar foran pa mandag. Ikvall ar det fullbokat pa hostelet dar vi bor sa vi ska antagligen ringa en pensionerad professor som vi stotte ihop med i en bokaffar nar vi skulle satta upp en annons. Han blev valdigt glad nar han sag pa annonsen att vi var svenskar da han sjalv hade jobbat i ett halvar pa uppsala universitet. Han var dock tvungen att kolla med sin fru forst. / David

Kommentarer
Postat av: Daniel

haha, dessa mauritier älskar dig. Eller gör dom det? dom är ju fett svåra att tyda.

2008-10-28 @ 11:33:17
URL: http://fraternite.blogg.se/
Postat av: Theresia

naw hoppas professorns fru okejar!

2008-10-29 @ 18:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0