I wanna take you to the gay bar

458066-67
Det har varit en mycket aktiv helg. Vi har varit på Musée d'orsay med Daniels farföräldrar och syster, efter det gick jag och Daniel en lång promenad längs med seine i det vackra vädret. Vi avslutade med att ta varsin öl och lite oliver på Palais de Tokyos uteservering. Senare på kvällen gick vi ut och åt sushi, det var nog den godaste sushi jag någonsin ätit. Efter maten gick jag, Daniel och hans syster hem till oss och drack lite öl. Jag drack även en red bull vodka (som jag har längtat, det har nämligen varit förbjudet här innan men nu har de börjat lansera det här genom att dela ut gratis på stan). Vi tog en taxi till pop-in och drack mer öl.

Framåt halv två när jag och Daniel stod ute och rökte kom det fram en kille till oss och frågade på svenska om vi ville följa med till en annan bar. Han och hans kompisar verkade sköna så vi gick in och hämtade Cissi (Daniels syster) och började vår vandring. Alla var väldigt trevliga och vi hade mycket att prata om. Han som hade frågat oss om vi ville följa med var finsk och kunde prata lite svenska. De två andra kom från Irland respektive England. Senare visade det sig att vi var på väg till en gaybar, de hade tydligen trott att jag och Daniel var ett par och ville rädda oss från den tråkiga straighta miljön på pop-in.

Väl framme vid baren hade de stängt insläppet så hela gänget vandrade vidare till en annan del av stan där våra vägar skildes åt. Vi gick i vanlig ordning till highlander och avslutade kvällen med en öl. / David

Kommentarer
Postat av: Reverend (Åke) Gren

Det kunde man ju se att de där tre var bögar!

2008-04-14 @ 18:28:08
Postat av: Jenny

Låter ju trevligt!:)
Ni kan inte lägga upp lite Paris tips? Ska åka dit i slutet av maj nämligen, och vill inte missa några mysiga caféer eller trevliga barer osv..

2008-04-15 @ 07:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0