Le Matin

458066-56
Vi trodde först att vi hade varit otroligt lata väldigt länge då vi inte hade skrivit blogginlägg på länge men som tur va upptäckte vi att blogg.se hade gjort en flytt och varit nere ett tag vilket lättade på våra samveten ganska mycket. I helgen var Anton och Maja här och hälsade på. Anton är en sån som aldrig planerar allt för långt in i framtiden så när jag frågade om han ville komma och hälsa på för några månader sedan så sa han något befängt i stil med; "Hur ska jag kunna veta vad jag gör om två månader. Vi får se då i fall jag kan komma". För nån vecka sedan bestämde han och Maja för att spontanboka en 22timmars bussresa och helt plötsligt var han här. Väldigt överraskande och väldigt roligt. Det var grymt att ha en av mina närmsta vänner här men tyvärr fick det också min hemlängtan att eskalera lite. Igår morse när jag och David skulle köpa cigg på våran närmsta tobaksaffär så plockade tanten i kassan fram ett marlboro light och ett lucky strike när vi gick in. Vi har alltså blivit stammisar. Det är nog få grejer jag gillar så mycket som stammisbehandling. Jag kommer ihåg när jag och Tobias hälsade på Chris i Barcelona och varje dag tog en Café con leche på samma Café. Sista dagen så kom inte servitrisen fram till oss utan ropade bara "dos café con leches?". Vi nickade och sa "si" sen pratade vi glatt om det resten av dagen. Antar att det är lite ovanligt att folk bryr sig om att komma ihåg vad deras kunder brukar vilja ha så det känns alltid väldigt bra när dom väl gör det. Ett litet bevis på ens existens. Haha. Klockan är 07:20 på morgonen nu och jag har snart varit vaken i en timme. David ligger och sover brevid mig och det ser jätteskönt ut men samtidigt är dessa morgonstunder otroligt givande. Även om Davids sällskap är en välsignelse här i Paris så är det alltid skönt att sitta ensam och lyssna på alla konstig ljud i huset. Kollar runt på La Blogotheque's take away shows och har hittat nån snubbe med otroligt behaglig röst som heter Chris Garneau (tänkte lagt in en länk här men vet inte hur man gör och orkar inte fixa med det nu så: Google it!). Nu ska jag göra lite läxor och dricka snabbkaffe. Gud vad jag saknar bryggkaffe nu. / Daniel

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, David, du ser sådär lagom obekväm och avundsjuk ut.

Vad skönt att ni uppdaterat! :)

2008-04-03 @ 09:06:51
URL: http://asswithoutaface.blogg.se
Postat av: sedir

chris garneau är mycket bra. ladda ner music for tourists-skivan. bortse från hans onödiga elliott smith-cover som sista låt. den kunde hela plattan klarat sig utan.

2008-04-03 @ 10:17:28
URL: http://www.sedir.se
Postat av: Q

Jag hittade er blogg genom någon tjejs blogg och nu har jag läst igenom den och kan bara konstatera att ni i all enkelhet skriver fantastiskt vackert. Vilken lång mening det blev.
Hur som, vill bara säga att ni gjorde mig lite gladare än innan och det är alltid fint! På något sätt vet jag vilka ett par av er är sedan sommaren för två år sedan (fast jag har bara sett er på avstånd) och det var intressant att ni flyttat till ett nytt land.

2008-04-06 @ 23:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0