Oberkampf-Montmartre-Bastille-Marais

image71
Idag har Daniel varit med sin far hela dagen så jag har varit ensam. Jag satt hela förmiddagen vi datorn och surfade runt planlöst. Till sist lyckades jag ta mig ner på stan. Tog tunnelbanan till Oberkampf och vandrade runt lite där. Tog en kaffe på en mysig uteservering och svor över att jag glömde ta med mig något att läsa. Efter det tog jag tunnelbanan till Montmartre och såg Moulin Rouge samt vandrade runt lite på Montmartres kyrkogård där bland andra Alexandre Dumas och Emile Zola ligger begravda. Åkte till Bastille och kollade i alla fotoaffärer. Såg en polaroid sx-70 och blev lite sugen på att köpa den till jag upptäckte att de ville ha 150 euro för den. Vandrade mot Marais och kollade i alla små butiker, tog ännu en kaffe. Hittade en liten dvd-affär där jag köpte "Chansons de deuxieme etage" eller "sånger från andra våningen". Jag och Daniel ska ge den till våran lärarinna eftersom vi är så inställsamma. Ikväll ska Daniels far bjuda ut oss på middag och efter det blir det kanske lite öldrickande.

Bilder är tagen i torsdags när jag, Daniel och Gabriel hade varit på en tillställning på Acnebutiken vid Palais-Royal. Vi åt sushi och drack saké och japansk öl efter det gick vi till pop-in i vanlig ordning och resten är lite suddigt/ David

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh. kan inte ni göra en paris-guide över ställen med roliga affärer, sevärdheter och sånt man bara måste besöka. gärna lite udda ställen som kanske inte sår med i gudieböcker. det skulle vara super, för jag ska till paris i sommar och gå en språkkurs i några veckor och ni verkar så sköna så ni vet säkert en massa bra ställen som är värda ett besök! :)

2008-04-19 @ 21:17:58
Postat av: Markus

Inatt drömde jag om dig David.
(straight stuff)
När är det ni kommer hem? Jag vill verkligen försöka komma och hälsa på.

2008-04-20 @ 13:29:30
URL: http://apagetopassthetime.blogg.se
Postat av: david

Vi kommer hem första juni! Du borde!

Haha, vad drömde du då?

2008-04-20 @ 14:09:46
URL: http://fraternite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0