Il faut être prudent à cause du sida

458066-4458066-5458066-6458066-7458066-8458066-9458066-10
Att inte behöva gå upp vid åtta, äta en stressad frukost på stående fot och sedan skynda iväg till skolan idag var oroligt skönt och välbehövt. Istället gjorde vi det motsatta imorse. Segade fram till tre innan vi gav oss ut.
Igår visade jag Jason Schwartzman's musikprojekt (Coconut Records) för David igår. Sedan dess har han repeatat "West coast" på en religiös nivå. Rätt skönt eftersom jag tidigare bara fått svala mottaganden på denna låt från mina vänner. Det har dragit in en kallfront över Paris. Det är inte precis "tröjvarmt" länger. Vi går runt, huttrandes och svärandes, istället för att, med solglasögon, prata om hur fruktansvärt kallt det måste vara i Sverige, som vi gjorde för bara några dagar sedan. Var på Les Halles i Châtelet idag och jag blev chockad, som jag alltid blir, av hur fruktansvärt det är i köpcenter. Förstår verkligen inte folk som väljer att ta sig till ett sådant för att shoppa. Amerikanerna i våran klass pratade igår om vad dom skulle göra i helgen och en av dom (som kommer från Redondo Beach) skrek ut att hon skulle till THE MALL! Jävla mall-rats dom där jänkarna.
Efter att ha tagit oss ut därifrån gick vi till en råttgiftsförsäljare som även praktiserar lite taxidermi. Butiken är porträtterad i en scen i Rattatouille. Jag köpte en inramad fjäril(en Baebotus japetus)  från Peru. Bästa köpet hittils.

 / Daniel

p.s. Fet pepp inför Jens Lekman den 27e.
 

Kommentarer
Postat av: kajsa

vilken fin fjäril.

2008-02-19 @ 18:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0