Hong kong

Nu ar jag och Hanna framme i Hong Kong. Flygresan gick bra men var javligt jobbig. Trots att vi poppade somnpiller lyckades jag inte sova mer an tre timmar typ. Till raga pa allt ar jag forkyld som fan, snoret rinner nonstop och jag hostar och har ont i halsen. Vi anlande till Hong kong tidigt pa morgonen och tog oss till hotellet. Jag visste att det skulle vara ett hyfsat soft hotell men det var battre an sa. Personal som bar vara vaskor, spegel i taket ovanfor sangen (yay!) och schysst rum i ovrigt. Det enda man kan klaga pa ar att vara utsikt ar tackt av bambubyggstallningar. Vi borjade med att sova till klockan halv tre sedan spatserade vi runt lite i varat omrade. Vi gick in pa en mall och at lite mat. Det var svart att fa tag pa nagot vegetariskt. Kvallen spenderades i hotellets skylounge med fantastisk utsikt och en flaska vin. Det kandes valdigt lost in translation. Vi somnade ganska tidigt pa kvallen vilket resulterade i att jag vaknade tio i tre inatt och var klarvaken. Efter nagon timme lyckades jag vacka Hanna sa att hon inte heller kunde somna om. Vi kollade pa film och drack te. Runt halv atta tog vi en taxi in till Hong kongs central district och at lite frukost. Sedan vandrade vi runt i tva timmar utan att nagot var oppet. Bristen pa somn, min forkylning samt den klibbiga varmen har gor att man kanner sig sjukt svag. Nu ar klockan halv tva pa dagen och vi vill hem och sova, vi ska dock forsoka halla oss vakna ett tag till.

Nu har jag whinat klart. Hong Kong ar det konstigaste jag har varit med om, lite som New York fast asiatiskt. Bilder kommer nar jag far mojlighet till internet pa min egen dator. /David

Kommentarer
Postat av: emelie

haha, spegel i taket! pepp ju!

2008-10-17 @ 15:09:29
URL: http://www.metrobloggen.se/hybris
Postat av: Jennie

Now I see...

2008-10-17 @ 18:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0